1Ağu

Özlem GÜNGÖR

Sporda Suyun Önemi

Aslına bakılırsa, sporcu veya değil kaliteli yaşamın başında gelen en önemli faktör sağlıklı bir şekilde beslenmektir.
Sağlıklı beslenme = sağlıklı ve kaliteli yaşamın temelini oluşturur.
Elbette yapmış olduğunuz spor dallarına göre daha farklı beslenme şekilleri ve miktarları ayarlanmalıdır, fakat temeller genellemede aynıdır.
Özellikle bulunduğumuz şu sıcak yaz aylarında dikkat etmemiz gereken en önemli hususlardan biri elbette ki bol su tüketmektir.
Su, vucudumuzun ihtiyacı olan en önemli mineralleri içerir ve özellikleri saymakla bitmez.
Sabah kalktığımızda, öğün aralarından sonra ve akşam yatmadan önce mutlaka en azından 2 şer bardak su içmek vucudumuzun su ihtiyacını giderecektir.
Tuzlu, şekerli ve aşırı yağlı gıdalar dan uzak durmak gerekir ki bunların vucudumuza yararlarından çok zararları vardır.
Güne en iyi şekilde başlayabilmemiz için mutlaka her sabah 2 bardak su ve iyi bir kahvaltı yapmamız gerekmektedir.
Kahvaltı günün en önemli öğünüdür, ilerleyen saatlerde kan şekerimizin düşmemesi ve metabolizmamızı hızlandırmak için mutlaka atlanınmamalıdır.
Her Sporcunun olduğu gibi güce ve enerjiye ihtiyacı vardır ki bu sebepten dolayı karbonhidratlı besinlerden yararlanmalıyız.
Gün içerisinde tüketeceğimiz yüksek lif içeren ve bol vitaminli gıdalar enerjimizi yükseltmeye yardımcı olacaktır.
Karbonhidrat la birlikte tüketmemiz gereken protein zengini gıdalar da hem kas kütlelerimizi korumaya yardımcı olur hemde hücre yapımımızı korumaya alır.
Bu yüzden biz sporcular özellikle, yediklerimize ve içtiklerimize dikkat etmemiz gerekir.

X